2016. november 25., péntek

RÁADÁS – Hamlet

A klasszikusok (újra)olvasása mindig arra döbbent rá, nem mindegy, milyen korban érnek a benyomások. Shakespeare művével is úgy vagyok, láttam a színdarabot, egykoron még olvastam is, mégsem tudtam volna felidézni, miről is szól igazán. Most átböngészve még az évekkel ezelőtt megtanult sorok is eszembe ötlöttek, mégis más élményt nyújtott felidézni a jól ismert sorokat manapság, mint középiskolás koromban. Ha magvas gondolatokkal nem is, de emlékekkel, érzelmekkel biztosan gazdagodtam. Hamlet még mindig szimpi, Arany János fordítása most is lenyűgözött.


Kedvenc idézet:
(…) mert nincs a világon se jó, se rossz; gondolkozás teszi azzá.”

Az 1996-os filmváltozat parádés szereposztással: Kenneth Branagh, Kate Winslet, Robin Williams, Billy Crystal, Charlton Heston, Jack Lemmon

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése