2017. március 22., szerda

RÁADÁS – Mesterségem a halál

Robert Merlét azzal is jellemezhetnénk, hogy mestersége a bűvészet. Igazi mentalista, az elmével játszó mester, aki egy idő után képes rábírni az olvasót, hogy együtt gondolkodjon a főhősével. Rudolf Lang egy érzéketlen pártkatona, aki minden emberi érzelmén felül tud kerekedni, még akkor is, amikor százezreket küld a vesztőhelyre. Olyan tárgyilagossággal jellemzi a koncentrációs táborok mindennapjait, hogy az olvasó is kezdi elveszíteni a józan eszét. Szerencsére még időben felocsúdik az ember, bár a valóságban nem mindenki tett így...


Kedvenc idézet:

Néha eltűnődtem a múltamon. Furcsa dolog, de csak a gyerekkorom rémlett valóságnak. Mindarról, ami azóta történt, rendkívül éles emlékeim voltak, de mindez inkább valami hatásos filmre emlékeztetett. Úgy tetszett nekem, hogy ebben a filmben én cselekszem és beszélek, de nem hittem, hogy magát a történetet én éltem át.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése