2016. szeptember 30., péntek

VISSZANÉZŐ – Harry Potter és a Tűz Serlege

Imádom a mágiát – mondta Harry Potter a negyedik részből készült filmben, és ez az érzés bennem is hatványozottan jelen volt, amikor a Tűz Serlegét elolvastam. A Harry Potter és a bölcsek köve, valamint a Harry Potter és a titkok kamrája után sötétebb korszak köszöntött be a Harry Potter és az azkabani fogolyt követően. A könyv vaskosabb, a mágusélet sokkal nagyobb veszélyben. A varázslótanoncoknak kitalált Trimágus Tusa kegyetlen próbatétel, amely leginkább főhősünk leleményességét teszteli. A végén pedig alakot ölt a Sötét Nagyúr és elkerülhetetlen az összecsapás.


Kedvenc idézet:

„– Hogy van, professzor úr? – Rita Vitrol felállt, és lapátkezét Dumbledore felé nyújtotta. – Remélem, olvasta a Mágusok Nemzetközi Szövetségének nyári konferenciájáról írt cikkemet.
Elbűvölően otromba volt – felelte mosolyogva Dumbledore. – Különösen azt a részt élveztem, ahol vaskalapos tökfilkóként jellemez engem.”

A filmben ábrázolt temetői jelenet sok ifjú rajongót kikészített. Tagadhatatlan, hogy a történet előrehaladtával egyre sötétebb és riasztóbb a mágusok élete. A közvélemény szerint ez már nem gyerekmese, bár én ezt a kezdetek kezdetén is éreztem. Voldemort életre keltése, a párbaj létrejötte már váratott magára.



Újabb veszélyes év vár a negyedik évfolyamra a Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskolában. Azzal egészül ki az idei tanév, hogy két másik mágusiskola, a Beauxbatons és a Durmstrang legjobbjai is az intézményben vendégeskednek, mert itt rendezik a Trimágus Tusát. Harry Potter részvétele a megmérettetésben elkerülhetetlen, olyan feladatokat kénytelen megoldani az élete árán is, amelyeket idősebb társai is megirigyelhetnének. Most is nagy segítségére van két legjobb barátja, Hermione és Ron, de még az iskola igazgatója, Dumbledore professzor sem tudja megakadályozni, hogy Harry végül ne kerüljön szembe Voldemort nagyúrral. A főbenjáró bűnök közül a halálos átok alkalmazása fontos szereplőt iktat ki a történetből. 

 

2 megjegyzés:

  1. Szia! Nagyon tetszik a blogod, szeretem ezeket a kis rövid értékeléseket, mert tényleg nem sok idő elolvasni őket, röviden és tömören összefoglalod a könyv lényegét, a tényleges történéseket mégsem írod le, ezzel meghozod a kedvet az olvasáshoz. :) Én tegnap értem a végére a Tűz serlegénének és olvasás után jó volt elolvasni ezt a kis összefoglalót.
    Több értékelésedet is olvastam itt, azok is jók voltak. Szóval ne hagyd abba a blogolást, mert nagyon jól írsz, a képek is szuperek, amiket hozzá csatolsz a bejegyzésekhez. Tobábbi jó írást és olvasást kívánok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Nagyon köszönöm a biztató szavakat, mondhatom, igazán jólesett elolvasni a gondolataidat. Örülök, ha segíthetek egy-egy könyv kiválasztásában, vagy egy már olvasott könyv felidézéséhez. Remélem, még sokáig tudom folytatni a blogolást! Neked is jó olvasást kívánok, akár könyvről, akár blogról van szó! :)

      Törlés