2017. április 26., szerda

RÁADÁS – Szép új világ

Elképesztő, hogy 1932-ben Aldous Huxley mekkora fantáziával álmodta meg a jövő technikai vívmányait. Persze voltak melléfogásai, de pl. a mesterséges megtermékenyítés azóta már megvalósult a tudományos fejlődésnek köszönhetően. Ijesztő, ugyanakkor nem elképzelhetetlen egy teljes mértékben mesterséges módon létrehozott társadalom, ahol az egyéneket abszolút hidegen hagyják az emberinek mondott érzelmek, a család iránti szeretet, a szerelem, a szülői ösztön. Reméljük, hogy nem ez a fajta „Szép új világ” vár ránk, és leszármazottainkra.


Kedvenc idézet:

„– De én nem akarok kényelmet. Én Istent akarom, én költészetet akarok, én igazi veszélyt akarok, én szabadságot akarok, én jóságot akarok, én bűnt akarok.
Valójában ön azt követeli, hogy joga legyen a boldogtalansághoz.
Rendben van hát – szólt a Vadember kihívóan –, követelem a jogot ahhoz, hogy boldogtalan lehessek.”

A könyvből készült 1998-as filmadaptáció moziplakátja:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése