2017. február 19., vasárnap

Susan Ee: End of Days – A vég napjai (Angelfall 3.)

Továbbra is állítom, hogy az egyik legjobb angyalos történet, amit eddig olvastam, bár a harmadik, befejező kötet kissé csalódást okozott. Félreértés ne essék, izgalmas, fordulatos volt a cselekmény, talán a befejezéssel sem volt gond, de összességében valahogy kevésnek bizonyult a sorozat lezárásának. Meghökkentő jelenetekből most sem volt hiány, a két főhős incselkedése olykor humoros is volt, ám ennek ellenére maradt bennem némi hiányérzet, mintha a szerző nem engedte volna el teljesen a történetet, mintha folytatni szeretné.




Tartalom:



A vég napjai Susan Ee bestseller trilógiájának záró kötete. Penryn és Rafi menekülnek, miután az angyaloktól sikerül megszökniük. Kétségbeesetten keresnek egy orvost, aki helyre tudná hozni azokat a változtatásokat, amiket az angyalok végeztek Rafin és Penryn húgán. Kutatás közben felbukkan valami Rafi múltjából, és olyan sötét erőket szabadít el, melyek mindkettejükre nézve végzetesek lehetnek.

Az angyalok által az emberekre szabadított apokaliptikus rémálomban mindkét oldal a totális háború felé sodródik. Valószínűtlen szövetségek köttetnek, a haditervek folyton módosulnak. De ki fog győzedelmeskedni? A Föld feletti uralomért folyó harcban Rafinak és Penrynnek döntenie kell, melyik oldalra álljanak, kit válasszanak: a saját fajtájukat vagy egymást?



Értékelés:



Nagy dilemma embernek is, angyalnak is, működhet-e egymás között a szerelmi kapcsolat? A tiltott gyümölcs rothadó szaga végig belengi a történetet, az elkerülhetetlen vég, mint Damoklész kardja, úgy tartja rettegésben a főhősöket. Nagyon sok furcsa és meglepő jelenet tarkította a történetet. Némelyik már annyira groteszk képet mutatott, hogy emiatt azt éreztem, kicsit méltatlanra sikeredett a lezárás. Ettől függetlenül továbbra is a kedvenc sorozataim közé sorolom, Susan Ee fantáziája tagadhatatlanul utánozhatatlan.



Penryn: Nem kimondottan vezéregyéniség, mégis állja a sarat, mikor jön a vég.

Rafi: Bár többször megpróbál elszakadni a lánytól, a végzet mindig összehozza őket.



Megedződött testileg-lelkileg a vég napjaira Penryn, aki akár akarta, akár nem, az emberek a vezetőt, az angyalgyilkost látták benne. Nem takargatta az érzelmeit sem maga, sem Rafi elől, de tudta, hogy ember és angyal között halálos bűn a szerelem, így beletörődött szomorú sorsába.

Nem volt csöpögős, túljátszott az angyal és az ember lánya közötti érzelem. Az a néhány csók, érintés bőven elegendő volt ahhoz, hogy érezhessük, mekkora harc dúl Rafi lelkében. Ettől függetlenül nekem kicsit elfogyott a végére az arkangyal macsósága, de ez legyen az én problémám.



Beliel: Ördögi, meghasonult lelke ellenére a végén majdnem megsajnáltam.

Du és Dam: Ők voltak a vicces fiúk, nekem sokszor mégis erőltetett volt a humoruk.



A démonszárnyakkal riogató Beliel sorsa szerintem senkit nem lepett meg. Az élete története, a felvigyázókkal való viszonya miatt viszont helyenként megszántam.

A mókás ikrek, akik mindig tudják hogyan derítsék jókedvre az embereket, sokszor felbukkannak. Du és Dam viccei számomra néha idegesítőek voltak.



Pozitívum: Örülök, hogy rátaláltam egy újabb jó sorozatra.

Negatívum: Sajnálom, hogy számomra a befejezés nem volt 100 százalékos.



A könyv borítója követi az első kettő motívumait. A befejező kötet aranyozott hatást kelt, az angyalszárnyak szanaszét repdeső tollai több mindent szimbolizálhatnak. Egyik teóriát sem szeretném megosztani, mert valamennyivel elárulnám a könyv csattanóját. Összességében ízlésesek voltak az Angelfall borítói.



Kedvcsináló idézet:




„– Mi van rajtad? – Tetőtől talpig végigmér.

Olyan kényelmes, hogy el is feledkeztem róla, a levágott aljú pólóban és a sztreccs bokszerben vagyok. Végignézek magamon van-e miért feszélyezve éreznem magam. A ruházatom kellőképpen takar, eltekintve a hasamtól. És talán a lábamból is a szokásosnál kicsivel több látszik.

Kérdezi a fickó, aki folyton ing nélkül szaladgál?

Mondjuk, nekem kimondottan tetszik, ha nincs rajta ing és kilátszik a kocka hasa, de ezt inkább nem említem.

A szárnyak miatt nem túl kényelmes viselet az ing. Azonkívül nem hallottam, hogy bárki panaszkodott volna.

Azért ne szálljon a fejedbe, Rafi! Dicsérni se dicsért senki.”

Előzmény:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése