2017. szeptember 6., szerda

Tijan: Fallen Crest High

Sokan fanyalognak, nem értik a siker titkát Tijan könyvét illetően. Én is fel tudnék sorolni sok hibát, a sablonosságától kezdve, a magyar fordítás sótlanságáig, de most inkább az erényeit emelem ki. A brazil szappanoperákat idéző hangulata beszippantott, nem tudtam leállni az olvasással. Annak ellenére, hogy semmilyen váratlan fordulat nem történt a cselekményben, mégis kíváncsi voltam, hogyan oldja meg a szerző a különböző helyzeteket. Nem a világ legjobb könyve, sőt, regénynek is csak jóindulattal nevezhető, de engem megvett kilóra.


Tartalom: 

Mason és Logan Kade testvérek, piszkosul gazdagok, öntörvényűek és pont Samantha iskolájába, a Fallen Crest Highba jönnek. Samanthát nem érdekli senki és semmi. A barátai, a csalfa pasija, sőt, még a szülei válása sincs rá hatással, nemhogy a Kade fivérek, most mégis a két sráccal kell élnie. Ez lenne a világ vége? Vagy a változás talán nem is olyan rémes? 

Értékelés: 

A fülszöveg egyébként totálisan el lett szúrva, amellett, hogy egy nagy lufi, még valótlanságot is állít. De ez legyen a legkisebb probléma. Azt már megszokhattuk, hogy a jó kislányok általában a rossz fiúkra buknak, nos, ebben a történetben sincs ez másként. Egy-egy párbeszéd olyannyira ütős, hogy szerintem ez jelenti a siker titkát. A karakterek kicsit koravénre sikerültek, nehéz volt elképzelnem, hogy az idősebb srác is csak max. 19 éves lehet. Egy sorozat kezdő kötete volt ez a könyv, nem várok nagy durranást a folytatásoktól, de nem fogom kihagyni őket. 

Sam: Nem mindig tudom követni, sokszor érthetetlen a közönyössége. 
Mason: Az idősebb Kade testvér először üt, aztán beszél. 
Logan: A fiatalabb fivér pedig éppen a szavak mestere, no, és a bugyik bűvölője. 

Sorra érik a megrázkódtatások Sam-et, aki egy szörnyű, önző anyát kénytelen elviselni. Nem csoda, hogy betelik nála a pohár, és még a megátalkodott Kade testvéreket is túlszárnyalja egy-egy cselekedetével. Az érzelemmentes megnyilvánulásait nem tudom hova tenni, inkább egy tomboló tini, mint egy néma kamasz.
A Kade-fivérek közül Mason az, aki a megfontoltabbnak tűnik, bár hamar eljár a keze. Még a lányok sem mernek hozzá közeledni, tudják, hogy semmi esélyük a srácnál. Magabiztosságával, határozottságával inkább egy tapasztalt 30-asra emlékeztet, mint egy 19 éves végzős gimnazistára.
Logan viszont minden buliban benne van. Ő a tipikus kamasz szívtipró, aki már minden csajnál bepróbálkozott, de mindig van újabb jelentkező, nem kell vadásznia a barátnőket. A sok szövegeléssel viszont inkább eltereli az olvasó figyelmét a valódi érzéseiről, amelyek okozhatnak még meglepetést a folytatásban is. 

Adam: Az ő szerepét nem nagyon értem, kissé pálfordulónak tűnik nekem. 
Analise: Ilyen anyát még a legádázabb ellenségeimnek sem kívánnék. 
David: Szurkoltam neki, hogy a lánya visszataláljon hozzá. 

Egyszer jó fiúnak, máskor viszont egy gaz embernek éreztem Adam-et, aki régóta szerelmes Sam-be. Sok mindennel próbálkozik, hogy megkaphassa.
Sam anyja valahogy Szörnyella de Frászt juttatta eszembe. Önzősége határtalan, a saját boldogsága mindig fontosabb a lánya hogyléténél.
Sajnáltam Sam apját, akinek túlontúl sokáig kellett elviselnie Analise uralmát. Drukkoltam, hogy Sam felismerje, David többet tett érte, mint az anyja. 

Pozitívum: Jólesett megismerkedni a szereplőkkel, olyan mint egy szappanopera. 
Negatívum: Van az is bőven, de nem rontom el vele az értékelés hangulatát. 

A könyv borítóján a három főszereplő látható, kicsit spoileresen azt sugallja a kép, hogy egyfajta szerelmi háromszög jelenik meg a történetben. Én mindig igyekszem nem lelőni a poénokat, így csak azt tudom mondani, nem kell mindig hinni a szemünk elé tárt képeknek. A lángoló autó viszont biztosan benne van a sztoriban. 

Kedvcsináló idézet: 


„– Enned kellene. Logannek egy egész listája van a felesekről, amiket le akar nyomni a torkodon. Ő így fogad be a családba.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése