2017. október 5., csütörtök

ADALÉK - Szabó Magda

A száz éve született Szabó Magdára emlékezünk. Összegyűjtöttem az írónő legszívhezszólóbb idézeteit. Íme az általam rangsorolt 10 legemlékezetesebb gondolat:



Nem tudom, meddig élek, de ameddig még élek, meg kell tanulnom, milyen az, amikor az ölel magához, akinél ottfelejtettem a lelkemet.” (Für Elise)

Azt kell nekik mondani, hogy jó napot kívánok, mert az embereknek nem mindegyik napjuk jó.” (Tündér Lala)

(…) attól, hogy kölcsönösen szeretjük egymást, még úgy meg tud döfni, hogy térdre esem. Éppen azért, mert én is szeretem. Csak az tud nekem fájdalmat okozni, akihez közöm van (…). (Az ajtó)

Aki engem egyszer megkap, az megkap egészen, de azt el is veszem magamnak egészen én is, én nem vagyok se folytatás, se jóvátétel, nem tűrök se vetélytársat, sem emléket, sem álmot, egy árnyékot se tűrök el, jól vigyázzon, aki engem szeret, és akit én szeretek.” (Megmaradt Szobotkának)

Anyámnak nem gyújtottam gyertyát. A fényt nem lehet megvilágítani.” (Régimódi történet)

A gyerekeknek általában van jellemük, csak a felnőttek kinevelik belőlük.” (Mondják meg Zsófikának)

(…) attól, hogy az ember nem beszél valamiről, még gondol rá. Sőt. Többet gondol rá.” (Álarcosbál)

Minek tanítanak olyan hülyeségeket az iskolában, hogy jótét helyében jót kell várni? Az ember komolyan veszi, iparkodik, reménykedik, aztán nem történik semmi.” (Az őz)

Csak azok halnak meg, akik egész életükben nem csináltak semmit. Aki tett valamit, nem magáért, hanem másokért, mindenkiért, az megmarad.” (Álarcosbál)

Mindig gyanakodtam a jó emberekre. Soha kicsi koromban se hittem, hogy a jóság természetes állapot. Minden jóság mögött azt éreztem, hogy most kifizetnek valamit valakinek, vagy előre befizetnek valamiért.” (Az őz)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése