2016. augusztus 13., szombat

VISSZANÉZŐ – A lány a vonaton

Éppen egy évvel ezelőtt olvastam Paula Hawkins krimijét, vagy pszicho-thrillerét, még nem azonosítottam be a műfajt. A könyvben egyre fokozódik a feszültség és az olvasó kezd rájönni, hogy több zajlik a háttérben, mint egy egyszerű gyilkosság (persze minden gyilkosság szörnyű, de itt fokozódik az iszonyat a történet előrehaladtával). Az események több szálon futnak, eltérő időben, és amikor összeérnek, akkor érti meg az olvasó, a sok mellébeszélésnek is volt értelme. A légkör és a környezet, amelybe az író belehelyezi a történetet nyomasztó.


 
Kedvenc idézet:



Valami nem volt rendjén, de végül rájöttem, hogy csak én vagyok az.”



Az ősszel debütál a könyvből készült film a mozikban. Nem tudom, abban az esetben van-e értelme megnézni, ha olvasta az ember, de a szereposztás miatt, na meg persze kíváncsiságból is én nem hagyom ki.




A főszereplő karakterére azt gondolom érdemes kitérni. A lány a vonaton, Rachel, akinek az élete sivár, monoton, csakúgy, mint egy mindennapos vonatút. Ezen a kimerítő, munkába zötykölődő utazáson a szürke hétköznapokból csak az ablakon elé táruló látvány és a fantáziája az egyetlen kiút. Hogy mit lát és mindez hová vezet, az legyen a könyv vagy a film meglepetése.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése