2016. május 5., csütörtök

Alessandra Torre: Black Lies – Sötét hazugságok

A maga nemében tényleg formabontó, de mégsem tudott hatással lenni rám. Lehet, kicsit sok volt az ilyen, és ehhez hasonló történetekből, ezért nem tudtam kellőképpen értékelni? Már a fülszövegből érződött, hogy nem átlagos szerelmi történet tanúi lehetünk, a tőmondatok a regényre is jellemzőek, ezzel is nyomatékosabbá teszi az írónő az események jelentőségét, az érzelmeket fokozza, próbál döbbenetet kelteni. Ám, nálam, ez elmaradt. Nagy bánatomra, túlzottan hamar rájöttem a csavarra.

Fülszöveg:


Létezhet szerelem, ha minden csak hazugság?
Brant:
Huszadik születésnapján már milliárdokat érő cég tulajdonosa. Három éve vagyunk együtt. Négyszer kérte meg a kezem. Négyszer kosaraztam ki.
Lee:
Füvet nyír, ha éppen nem háziasszonyokat döntöget. Nemcsak a keze és a szája ügyes, hanem a szerszáma is. Majdnem két éve futok utána. Azt nem tudom, hogy vajon tud-e róla, hogy ez így van.
Két férfit szeretek. Két férfival szeretkezem.
Csak tessék, ítélj el! Fogalmad sincs, hogy mivel jár a szerelmem.
Ha azt hiszed, hogy már hallottál ilyen történetet, akkor tévedsz.

Értékelés:

Tényleg, még nem hallottam ilyen történetet. Valóban egyedi megközelítése a szerelemnek. Nem ítéltem el a főszereplőt azért, mert két férfival folytatott viszonyt. Talán azért nem, mert nem bírtam megkedvelni, így az sem érdekelt, hogy lebukik-e vagy sem. Aztán hamarosan rájöttem a titkára, így onnantól kezdve már csak az számított, hogy Layana mennyire tud felülkerekedni az önzőségén. Mert kezdetben ez a fajta kisajátítás volt az, ami számomra ellenszenvessé tette. A végén megvolt a feloldozás, az elengedés, de a karakter akkor sem szimpatikus.

Layana: Nem kedveltem meg. Semmi különleges nincs benne.
Brant: Kezdettől fogva sántított nekem a karaktere. Nem lövöm le a poént!
Lee: Gátlástalan, belevaló csávó, nem értem, mit eszik Layanan?

Szerintem mindenki találkozott már hasonló karakterrel. Gazdag családból származó fruska, a szüleit semmibe veszi és vica versa. Hamar lerázza ezeket a családi kötelékeket, majd belevág egy szexuálisan túlfűtött életbe. Mikor megismeri Brantet kissé változik a mindennapokhoz való hozzáállása, de nem lett a szívem csücske.
Több kérdés is megválaszolatlan maradt számomra az olvasást követően. Miért pont ezt a nőt választotta. Nem volt benne semmi különleges, az ő köreiben tucatjával vadásznak az ilyen nők a gazdag, sármos pasikra. A sötét titokkal kapcsolatban is van néhány sötét folt, de ez nem volt annyira zavaró.
A kertészfiú a legmacsóbb macsó, Layana szerint. Nos, a gazdag spinék biztosan rá vannak izgulva az ilyen férfiakra. Unalmas életük felpezsdítője a balhés egyéniség, amelyet a meglévő pasasban keresve sem találnak. Vagy mégis? Nos, ez kiderül, ha a könyv végére értek!

Pozitívum: Tényleg nem olvastam még hasonlót.
Negatívum: Túlságosan hamar ráéreztem a sötét hazugságokra.

Kedvcsináló idézet:

Nem igazságos egy embert kétféleképpen szeretni, hiszen egyféleképpen is nehéz.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése