2016. április 1., péntek

Jenny Han: A fiúknak, akiket valaha szerettem

Bugyuta történet helyett szórakoztató ifjúsági regény. Nem vártam sokat a történettől, talán ezért sem csalódtam. A papír alapon írt levelek romantikus hatást sejtetnek, bár kétlem, hogy manapság sok fiatal lány vetné papírra az érzelmeit. Sokkal inkább blogolnak vagy vlogolnak. Nos, a könyvvel kapcsolatban még annyit, hogy ha lesz folytatás, biztosan elolvasom, de nem kaparom a falat, hogy most rögtön adják a kezembe! A címe olyan csöpögős, de a tartalom szerencsére nem csordul túl érzelmekkel.

Fülszöveg:

Írás közben egy csöppet sem fogom vissza magam. Úgy fogalmazok, mintha ő soha nem olvasná el. Merthogy nem is olvassa. Minden egyes titkos gondolatomat, gondos megfigyelésemet, mindent, amit eltettem magamban, belesűrítem egy levélbe. Amikor megírtam, lezárom, megcímezem, majd elteszem a pávakék kalapdobozba.
Ezek nem szerelmes levelek a szó legszorosabb értelmében. Akkor íródnak, amikor már nem akarok többé szerelmes lenni. Búcsúlevelek. Mert miután megírtam őket, nem emészt többé a mindent felemésztő szerelem. Onnantól fogva úgy tudom megenni reggel a gabonapelyhet, hogy közben nem azon jár az eszem, vajon ő is banánnal szereti-e a Cheeriost. Úgy éneklem a szerelmes dalokat, hogy már nem neki éneklem. Ha a szerelem olyan, mint a megszállottság, a leveleim olyanok, mint az ördögűzés. Megszabadítanak. Legalábbis azt kéne tenniük.

Értékelés:

Ahogy a bevezetőben is rámutattam, szerintem ma már ritka, hogy szerelmes levelek kerüljenek postára a tinédzserektől. Persze aranyos a történet, miszerint az évek során titokban felhalmozott szerelmes leveleket valaki feladja és azok a címzetteknél kötnek ki. Ebből aztán kisebb kalamajka keveredik, de a történet végére helyére kerülnek a dolgok. Úgy tudom, lesz folytatás, de szerintem, aki csak ezt az egy könyvet olvassa el, nem marad hiányérzete. Hétköznapi történet a családról, testvéri szeretetről csipetnyi romantikával fűszerezve.

Lara Jean: Átlagos tini, aki túlontúl felnéz a nővérére.
Peter Kavinsky: Ellentmondásos a jelleme, szerintem nem ilyen egy szépfiú.
Margot: Alig szerepel a történetben, mégis minden sorban jelen van.

A testvéri szeretet ritkán jelenik meg ilyen mélységekben, mint Lara Jean, Margot és Kitty esetében. A három félig koreai lány édesanyjuk elvesztése után jól megtalálják a közös hangot apjukkal és boldogan élik mindennapjaikat. Lara Jean rangidőssé válik, amikor nővére Skóciába utazik tanulni.
A 16 éves tinédzser ekkor szembesül azzal, milyen feladatok hárultak Margot-ra és próbálja pótolni nővére hiányát fiatalabb húguknál. Közben célba érnek a titkos szerelmes levelek és innentől kezdve megváltozik Lara Jean élete. Önállósodik, keményebbé válik és rájön, mi is a szerelem.
Petert nem igazán tudom hova tenni. Népszerű, szívtipró, akinek valójában eddig csak egy barátnője volt. Ez számomra kicsit ellentmondásos, de talán ezáltal akarta az írónő szerethető karakterré formálni. Egymás között szólva: egy Don Juan-t nem ilyennek képzeltünk a középiskolában.

Pozitívum: Nem kell mondanivalón gondolkodni, csak haladni kell a történettel.
Negatívum: Idegesített az idősebb nővér felmagasztalása.
Kedvcsináló idézet:

A szerelem félelmetes – állandóan változik, és bármikor vége lehet. Ez a kockázat vele jár. És mégsem akarok félni többé. Bátor akarok lenni.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése