2017. december 13., szerda

RÁADÁS – Goriot apó

Megvezettem magam, mert újraolvasásnak indult, aztán kiderült, hogy én ezt annak idején jól elsinkófáltam. Totálisan újnak hatott a történet, így töredelmesen be kellett vallanom magamnak, én bizony ezt a kötelező olvasmányt kihagytam. Pedig Honoré de Balzac szerintem egészen jót alkotott, talán még tizenévesen is tetszett volna. Így negyvenhez közeledve, pedig abszolút fogyasztható. Voltak ugyan monológok, amelyek az esti(éjszakai) olvasás alkalmával kissé letompítottak, de ugyanakkor megrázó erejű az az önzetlen szeretet, ami a címszereplőt jellemzi.



Kedvenc idézet: 

A világ nem egyéb, mint megcsaltak és csalók közössége.”

***

Azt gondoltam, ebből a klasszikus műből több film is készült, de bevallom csak egy 2004-ben készült francia változatot találtam. Ez pedig teljes hosszában megnézhető a videómegosztón.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése