2016. augusztus 25., csütörtök

Rachel Hawkins: Spell bound – Megbűvölve (Hex Hall 3.)

Lehet, most kezdek felnőni, vagy csak rosszkor talált meg a Hex Hall harmadik kötete, de csalódtam az előző kettőt követően. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy annyira régen olvastam az előző részeket, hogy voltak olyan momentumok, amelyekre nem is emlékeztem. Nehezen rázódtam bele, majd amire felvettem a ritmust már vége is lett. Sok meglepetés nem ért, a történet eléggé klisés volt, ettől függetlenül nem bántam meg, hogy egykor belekezdtem a sorozatba. Egyszeri olvasásra a harmadik kötet is elment, de nem újráznék.

Tartalom:

Sophie Mercer épp csak belenyugszik, hogy démonnak született, a Tanács máris elveszi tőle varázserejét.
Sophie most védtelen, magányos, és ráadásul a prodigiumokra vadászó Brannick amazonok jóindulatára szorul. Sophie legalábbis ezt hiszi, amíg érdekes felfedezést nem tesz: a Brannickok tudják, hogy háború közeleg, és azt állítják, hogy egyedül ő képes meggátolni a világvégét. Ám ebben a varázserejétől megfosztott Sophie nem olyan biztos. Főhősünkre újabb pokoli kalandok várnak. Vajon vissza tudja szerezni a varázserejét, még mielőtt késő lenne?

Értékelés:

Nem akarom annyira lehúzni a könyvet, mert lehet, csak nálam van a defekt. Megpróbálok tárgyilagosan értékelni. A cselekmény az előző részekhez hasonlóan eseménydús volt, a szerelmi szál(ak) nem nagyon zavarták a történetet. Őszintén szólva én drukkoltam egy szerelmi háromszögnek, hogy imáim meghallgatásra találtak-e, kiderül azok számára, akik elolvassák a könyvet. A sorozattal kapcsolatosan csak annyi aggályom maradt, hogy nem igazán tudtam eldönteni, itt véget ért-e a történet.

Sophie: Sokszor túlzásnak érzem, hogy viccel elbagatellizálja a dolgokat.
Archer: Ő van beállítva rossz fiúnak, de ebben a részben kenyérre kenhető.
Cal: Inkább most neki drukkoltam Sophie-val kapcsolatban.

Sok minden kiderül a főszereplő családi hátteréről ebben a részben is. A démonsága története így teljes mértékben kikerekedik. Sophie továbbra is viccelődve próbálja oldani a feszültséget, én személy szerint nem mindig éreztem indokoltnak és poénosnak az adott szituációt.
Kicsit elpuhult a lány kedvese a harmadik részre, ezért is éreztem, hogy egy szerelmi háromszög talán újraéleszti az érzelmeket. Archer, az ősellenségnek kikiáltott Szem embere szintén humoros karakter, végig óvja, védi Sophie-t, még csak féltékenynek sem mondanám.
Hiszen ott van Cal, aki a védővarázslataival folyamatosan visszahozza a halálból a lányt, aki papíron a menyasszonya. A fiatal férfi nem bánná, ha a való életben is egy párt alkothatnának. A megingás Sophie részéről nem egyértelmű, de a könyv végére kiderül, mit tartogat számukra a jövő.

Pozitívum: Ez a rész nem a kedvencem, de tudom, hogy a sokan szeretik. És ez jó.
Negatívum: Végigrohantunk a történeten. Felületes, zanzás volt a sztori.

Kedvcsináló idézet:

Akkor sem haragudnék rád, ha egy nindzsa lennél, akit azért küldtek a jövőből, hogy elpusztítsa a szivárványokat és a kiscicákat!”


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése